کمپرسور اور سایز چیست

کمپرسور اور سایز

کمپرسور اور سایز چیست

 کمپرسور اسکرو یک دستگاه صنعتی است که جهت افزایش فشار هوا یا گاز و فشرده سازی از آن استفاده می‌ شود.

 این کمپرسور با استفاده از دو روتور پیچی شکل که در داخل محفظه ای به اسم ایرند قرار گرفته است به فشرده‌ سازی هوا می‌ پردازد.

 یکی از بهترین مزیت‌ های کمپرسور های اسکرو کاهش نسبی لرزش دستگاه است که این موضوع در مقایسه با کمپرسور های باد پیستونی بسیار قابل‌ توجه است.

 به‌ علت دارا بودن این مزیت کمپرسور های اسکرو بیشتر در برنامه‌ های صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت مثل واحد های تولیدی، صنایع پتروشیمی و نفتی، صنایع سند پلاست، مواد غذایی و دارویی، صنایع فولاد و غیره.

 یکی از مشکلات بزرگ کمپرسور های اسکرو که ممکن است با آن مواجه شوند و آن‌ هم در اثر استفاده ی ناصحیح یا مشکلات فنی، احتمال وقوع خطای اور تمپرچر است.

 این ارور در اثر بالا رفتن سطح دمای کمپرسور ایجاد می‌ گردد که در این‌صورت کمپرسور برای آنکه از وارد شدن خسارات احتمالی جلوگیری کند خاموش می‌ شود.

این خطا در مورد کمپرسور هایی که در مناطق گرمسیری قرار گرفته‌ اند مثل شهر های کویری کشور ایران بسیار بیشتر مشاهده می‌ شود.

 یکی از بهترین راه‌ حل ها جهت حل کردن این مسئله استفاده از کمپرسور هایی است که به کمپرسور های اسکرو اور سایز معروف هستند.

 به بیانی دیگر کمپرسور های اسکرو اور سایز به کمپرسور هایی گفته می‌ شود که کلیه ی قطعات آنها بسیار بزرگتر از حد استاندارد کمپرسور در نظر گرفته می‌ شوند.

 این قطعات بزرگتر باعث می‌ شوند تا به کمپرسور فشار کمتری وارد شود و کمپرسور به‌ صورت خنک تر کار کند.

 این بزرگتر بودن قطعات در بخش خنک‌ کننده ی کمپرسور منجر می‌ گردد تا قطعاتی که ویژه ی ایرند هستند به شکل بهتری خنک گردند.

 قطعات اور سایز نه‌ تنها دمای کمپرسور را کاهش می‌ دهند بلکه میزان استهلاک کمپرسور را هم بسیار کمتر خواهند کرد.

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s