کمپرسور اسکرو در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

کمپرسور اسکرو در صنایع مختلف

کمپرسور اسکرو در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

کمپرسورهای اسکرو از مهمترین و پرکاربردترین کمپرسورها در صنایع مختلف و کارخانه‌ها می‌باشند. این کمپرسورها به دلیل مزایای مختلفی که دارند مورد توجه صنایع و مشاغل مختلف قرار گرفته‌اند و صنایع مختلف بسته به نوع فعالیت خود  از آنها استفاده می‌کنند. کمپرسورهای اسکرو از دسته کمپرسورها با جابجایی مثبت هستند که در دو نوع روغنی و بدون روغن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وظیفه ی  این کمپرسورها متراکم و کم حجم کردن گازها و تولید هوای فشرده می‌باشد. می توان گفت در اکثر صنایع و کارخانه‌ها این کمپرسورها کاربرد فراوانی دارند و نقش مهمی را در صنایع مختلف دارا می‌باشند. در کمپرسورهای روغنی از روغن برای خنک‌کاری و کم کردن اصطکاک بین قطعات استفاده می‌شود و در کمپرس کمپرسور اسکرو بدون روغن هیچ روغنی در دستگاه استفاده نمی‌شود و هوای تولید شده در این دستگاه‌ها به دلیل عدم وجود روغن بسیار تمیز و با کیفیت می‌باشد. به همین خاطر در صنایع حساس مثل پزشکی و غذایی که به هوای تمیز و باکیفیت نیاز دارند از  این نوع کمپرسور استفاده می‌کنند.

  از دیگر مزیت‌های کمپرسور اسکرو صدای کم ،کارایی و کیفیت بالا و حجم کمی که نسبت به سایر کمپرسورها اشغال می‌کنند و مصرف انرژی پایین را می‌توان نام برد که همین ویژگی ها باعث شده است کمپرسورهای اسکرو از پرکاربردی‌ترین کمپرسورها در صنایع مختلف باشند.

 در هنگام خرید کمپرسورها بسته به نوع فعالیت و شرایط محیطی خود باید این دستگاه‌ها را خریداری کنید تا بتوانید بهترین نتیجه عملکرد را از آنها بگیرید و در صورت نیاز می‌توانید از مشاورین و متخصصین این امر مشورت و کمک بگیرید تا بتوانید کمپرسور مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 کارخانه ها و صنایع  مختلف زیادی از کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌کنند که به عنوان مثال  می‌توان از صنایع خودروسازی، پزشکی، غذایی، الکترونیک معدن، صنایع هوایی، شیمیایی، تولید وسایل خانگی و …. را نام برد.

 این صنایع بر حسب نوع فعالیت و شرایط کاری و محیطی خود از مدل‌های مختلف کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌کنند. به عنوان مثال صنایع غذایی و داروسازی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و نیاز به داشتن هوای تمیز و پاکیزه و با کیفیت از کمپرسورهای اسکرو بدون روغن استفاده می‌کنند.

 در صنایع غذایی برای بسته‌بندی محصولات و در تهیه نان و شیرینی این کمپرسورها کاربرد زیادی دارند که باید با رعایت کامل مسائل بهداشتی این کار صورت پذیرد که به همین دلیل از کمپرسورهای اسکرو بدون روغن استفاده می‌کنند.

 از کاربرد این کمپرسور در صنعت پزشکی می توان در کپسول‌های اکسیژن، دریل دندانپزشکی، ابزارهای جراحی در دندانپزشکی، ابزارهای تنفسی در بیمارستان‌ها و اتاق عمل و برای تصفیه هوای بیمارستان‌ها را نام برد.

در صنعت خودروسازی نیز از این کمپرسورها در فرایند تولید خودروها و رنگ کردن ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صنعت هوافضا به منظور تامین اکسیژن لازم برای فضانوردان و خلبانان، کمپرسورهای اسکرو بسیار کاربرد دارند. در صنایع الکترونیک در فرایند تولید وسایل الکترونیکی که به هوای فشرده نیاز دارند، نیز استفاده می‌شود.

 همچنین در معادن از این کمپرسورها برای استخراج معادن و ایجاد انفجارها می توان استفاده کرد. در فرایند تولید لوازم خانگی مثل یخچال و کولر گازی این کمپرسورها کاربرد بسیاری دارند و در صنعت نفت و گاز برای استخراج این مواد از داخل چاه‌ها از کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌کنند. کمپرسور های اسکرو قادر هستند گازهای نیتروژن و هیدروژن تولید کنند که  این گازها در مشاغلی مثل جوشکاری مورد نیاز می‌باشند.

 اکثر صنایع به دلیل کارایی و ظرفیت تولید بالای  کمپرسورهای اسکرو این کمپرسورها را انتخاب می‌کنند. کمپرسورهای  اسکرو در مدت زمان زیادی قادر به فعالیت و تولید هوای فشرده می‌باشند که همین امر سبب شده این کمپرسورها کاربرد فراوانی در صنایع مختلف داشته باشند. این کمپرسورها به دلیل اینکه هوای تمیز تولید می کنند، دوستدار محیط زیست هستند و محیط زیست را آلوده نمی کنند.

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s