سیستم تولید کننده هوا و ایرند کمپرسور اسکرو

سیستم تولید کننده هوا و ایرند کمپرسور اسکرو

واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو یا ایرند چیست

واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو یا ایرند یکی از اصلی‌ ترین قسمت‌ های کمپرسور اسکرو است که نیروی محرک کلیه ی ابزار های پنوماتیکی و صنعتی بادی در تمام مشاغل بزرگ صنعتی را تأمین می‌ نماید که این قطعه به ایرند کمپرسور معروف شده‌ است و در دو نوع روغنی و غیر روغنی در بازار موجود است.

 واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو یک وظیفه ی اصلی دارد که آن فشرده‌ سازی هوای محیط اطراف و افزایش فشار است. این نوع از واحد هوا ساز به مکش هوای محیط اطراف می‌ پردازد و با استفاده از روتور نر و ماده که به وسیله ی نیرو محرکه الکتروموتور به گردش در می‌ آید، هوای مکیده شده را فشرده می‌ کند و به سمت خروجی یعنی مخزن هوا هدایت می‌ کند.

وقتی‌ که روتور ها عمل فشرده‌ سازی را انجام می‌ دهند برای کمتر شدن اصطکاک و حرکت آسان آنها از روغن کمپرسور استفاده می‌ کنند که انتخاب نوع روغن با توجه به مواردی مثل میزان ساعت کارکرد ایرند، نوع برند ایرند، فصل مورد استفاده و موقعیت مکانی کمپرسور صورت می‌ پذیرد.

 با دقت به ظرفیت هوا دهی که مورد نیاز دارید گزینش واحد هوا ساز اسکرو انجام می‌ شود که این دستگاه در گنجایش های دو هزار لیتری، سه هزار لیتری، چهار هزار لیتری، پنج هزار لیتری و تا پنجاه هزار لیتری هم  وجود دارد.

 اگر ظرفیت واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو یا ایرند آن زیاد باشد، دور آن کمتر خواهد بود لذا می‌ توان به این نتیجه رسید که دارای طول عمر زیاد تر و استهلاک کمتری خواهد بود.

 واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو یا ایرند توسط کشور های مختلفی مونتاژ و تولید می‌ شود که می‌ توان کشور های بزرگ صنعتی مثل آلمان، انگلستان، ایتالیا، هند، بلژیک، فنلاند، چین و ترکیه را اسم برد.

 اجزای ایرند کمپرسور اسکرو چیست

 در یک واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو این اجزاء موجود می‌ باشد که عبارت هستند از:

  • سیلندر واحد هوا ساز
  • پوشش غلاف واحد هوا ساز
  • یاتاقان‌ های شعاعی و رانشی
  • آنلودر که موظف است هوا را به داخل واحد هوا ساز مکش کند
  • فیلتر هوا که در بالای آنلودر قرار گرفته است و وظیفه ی فیلتر کردن هوای ورودی به واحد هوا ساز را بر عهده خواهد داشت
  • در درون هوا ساز روتور های ماده و نر قرار دارد که در جهت عکس هم به چرخش در می‌ آیند و وظیفه ی فشرده سازی هوا را هم بر عهده دارند
  • خروجی هوا

 هوا ساز کمپرسور یا ایرند اسکرو از یک آنلودر، دو روتور نر و ماده و یک فیلتر هوا تشکیل شده‌ است که هوا بعد از عبور از فیلتر هوا به وسیله ی یک آنلودر که بر روی واحد هوا ساز قرار گرفته است مکش می‌ شود و هوای فشرده داخل محفظه ی درونی کمپرسور خواهد شد.

 بعد از آن دو روتور پیچ نر و ماده که داخل محفظه ی هوا ساز کمپرسور قرار گرفته‌ اند منجر به فشرده سازی هوا می‌ گردند. زمانی‌ که دستگاه روشن می‌ شود روتور های نر و ماده با سرعت بالایی به چرخش در می‌ آیند و هوا را در حفره‌ های میان روتور ها به دام انداخته و متراکم می‌ سازند. لذا هوا را به‌ طرف پایین محفظه حرکت داده و هوای فشرده را داخل مخزن کمپرسور می گردد.

  چگونگی عملکرد واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو یا ایرند به این صورت است که هوا از یک سمت یعنی آنلودر وارد هوا ساز می‌ شود و از میان روتور ها عبور می‌ کند و با چرخش روتور ها هوا بین روتور ها فشرده و متراکم می‌ شود، سپس هوای فشرده وارد مخزن می‌ گردد. واحد هوا ساز ایرند کمپرسور اسکرو وظیفه ی بسیار مهمی را در این قطعه ایفا می‌ کند.

 قیمت ایرند کمپرسور اسکرو

 واحد هوا ساز کمپرسور یکی از اصلی‌ ترین قطعات در کمپرسور های بادی است که ما آن را با نام ایرند کمپرسور هم می‌ شناسیم. وظیفه ی اصلی واحد هوا ساز کمپرسور یا ایرند این است که هوای اطراف خود را مکیده، سپس فشرده سازی کرده و ذخیره ی این هوای فشرده را در مخزن کمپرسور به انجام می‌ رساند.

 به‌ صورت کلی واحد هوا ساز کمپرسور یا ایرند در دو نوع اصلی ارائه می‌ شود:

  1. واحد هوا ساز سیلندر پیستونی (سیلندر باد)
  2. واحد هوا ساز کمپرسور اسکرو (ایرند کمپرسور)

به بخشی از کمپرسوری که دارای وظیفه‌ ی تراکم و مکش هوا است واحد هوا ساز گفته می‌ شود.

 در حقیقت این بخش به‌ عنوان قلب سیستم کمپرسور است و انرژی آن به شکل مستقیم از الکتروموتور، دیزل موتور یا موتور بنزینی تأمین می‌ گردد.

 ایرند واحد تهویه ی مطبوع کمپرسور اسکرو است. این قسمت از یک محفظه و دو مارپیچ متشکل شده‌ است و می‌ تواند به کمک گیربکس انرژی مکانیکی دورانی را دریافت نماید.

 از آنجایی‌ که ایرند عهده‌ دار وظیفه ی اصلی در کمپرسور اسکرو است، به آن قلب کمپرسور می‌ گویند که در داخل طبقات روغنی موجود است و برای خنک کردن و روانکای روتور های کمپرسور مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کارکرد دیگر این روغن به پر کردن فضای میان روتور ها و انتقال نیرو مربوط می‌ شود.

 قیمت هوا ساز کمپرسور اسکرو از حدود سی میلیون تومان شروع می‌ شود و تا دویست میلیون تومان متغیر است. البته برای آنکه شما از قیمت قطعی این محصول آگاهی پیدا کنید، باید به سراغ فروشگاه‌ های مجاز عرضه‌ کننده ی این محصولات بروید و با کمک گرفتن از مشاوران در هر مجموعه، از قیمت آنها مطلع شوید. و روش دیگر مراجعه  وب‌ سایت شرکت های معتبری همچون هواکاران مدرن شکوهیه است که خرید و انتخاب هر محصول را بسیار راحت‌ تر از قبل خواهد کرد.

 چرا که تنها دیدن محصولات متنوع و یک کلیک ساده بر روی گزینه ی منتخب خرید شما آن را در سبد خرید قرار می‌ دهد و سپس می‌ توانید هوا ساز کمپرسور اسکرو را سفارش دهید.

 کیفیت محصول، ساعات بازدهی، ظرفیت و فشار دستگاه مواردی هستند که مشتریان در زمان خرید به آن توجه زیادی دارند و ایرند انتخابی خود را اینگونه خریداری می‌ نمایند.

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s